Autopay dla klientów banków spółdzielczych SGB
SGB-Bank i banki spółdzielcze SGB wprowadzają usługę Autopay – system automatycznych opłat za przejazdy autostradami. Dzięki temu klienci banków mogą płacić za przejazdy bezpośrednio ze swojego konta bankowego. Usługa jest dostępna w aplikacji mobilnej SGB Mobile.
SGB Mobile to bezpieczna i funkcjonalna aplikacja mobilna, jedna dla wszystkich bankach spółdzielczych SGB. Na rynku bankowych aplikacji mobilnych wyróżnia ją między innymi możliwość sterowania płatnościami za usługi streamingowe platform cyfrowych, oferujących filmy, seriale czy muzykę, a także możliwość zapisania się na szczepienia przeciw COVID-19. SGB Mobile to także usługa Garmin Active, polegająca na prezentacji monitorowanych danych z aplikacji Garmin Connect w aplikacji SGB Mobile. Niebawem pojawi się kolejna funkcjonalność – możliwość zakładania konta bankowego przy użyciu selfie oraz oczekiwana przez rynek usługa kredytów online.
Autopay to najnowsza funkcja bankowości mobilnej banków spółdzielczych SGB. Klient, który chce się zarejestrować do usługi Autopay, aktywuje ją w aplikacji SGB Mobile, dodaje dane pojazdu oraz wskazuje konto, z którego będą pobierany opłaty za przejazdy. W aplikacji bankowej może na bieżąco śledzić historię wszystkich przejazdów i faktury.
Dzięki wprowadzeniu do aplikacji SGB Mobile usługi Autopay, z wygodnych i automatycznych płatności za przejazdy autostradami może skorzystać 1,5 miliona klientów Spółdzielczej Grupy Bankowej, która zrzesza 189 polskich banków spółdzielczych.
– Udostępnienie Autopay w naszej aplikacji to kolejny przykład dbania o potrzeby klientów SGB – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA. – Chcemy, aby ich życie stało się łatwiejsze, a podróżowanie, zwłaszcza teraz, gdy tak bardzo jesteśmy spragnieni ruchu, przyjemniejsze i bezproblemowe. Działania na rzecz poprawy życia klientów to jeden z najważniejszych filarów w naszej strategii „Otwieramy przyszłość”. Zgodnie z tym hasłem i sposobem myślenia, w SGB Mobile udostępniamy możliwość bezproblemowego przejazdu autostradą chociażby na wakacje, a wkrótce będziemy oferowali kolejne, bardzo praktyczne i oczekiwane funkcjonalności.
– Gdy Autopay ruszył niemal dwa lata temu, pewną barierą po stronie użytkowników był wymóg pobrania aplikacji. Dziś to nie jest konieczne. Nam nie zależy bowiem na tym, żeby kierowcy koniecznie mieli naszą aplikację, ale by korzystali z Autopay. Dlatego obraliśmy kierunek integracji naszej usługi w aplikacjach bankowych, tak by użytkownicy korzystali z naszego systemu w ramach usług, które już mają w telefonie i którym ufają. Cieszy nas nawiązanie współpracy z SGB Bank, bo to oznacza, że już większość osób w Polsce, która bankuje mobilnie, ma też dostęp do Autopay – mówi Miłosz Kurzawski, Członek Zarządu Autopay Mobility.
Z Autopay korzysta regularnie już 500 tysięcy użytkowników. Niemal co piąty z nich zarejestrował się do systemu za pomocą bankowości mobilnej.
Automatyczny system płatności Autopay działa od lata 2019 roku na wszystkich bramkach poboru opłat AmberOne Autostrady A1 pomiędzy Toruniem a Gdańskiem oraz na A4 na odcinku Katowice-Kraków. Dzięki Autopay kierowca nie czeka w kolejce przed bramkami – zwalnia lub zatrzymuje się na chwilę, aby system odczytał numer tablicy rejestracyjnej. Po rozpoznaniu pojazdu podnosi się szlaban. W trakcie przejazdu przez bramkę nie trzeba niczego potwierdzać w telefonie. Opłata za przejazd zostanie automatycznie pobrana z konta po wyjeździe z autostrady.
Więcej na www.sgb.pl/autopay-w-sgb-mobile